Ana içeriğe atla

Ankara Yemimahalle'de öğrencileri çalıştırmaya devam

Eğitim sistemindeki gericileşme ve piyasalaştırma son hızıyla devam ediyor. Ankara'daki bir lisede eğitim sezonun başından bu yana öğrenciler ve veliler çalıştırılıyor.

Bayram Uluad - soL Ankara

Yenimahalle Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nde öğrencilere iş yaptırılıyor. Yaklaşık bin sekiz yüz öğrencisi olan lisede nöbetçi öğrencilere her gün iş yaptırılıyor. Sistematik olarak yapılan işler sırasıyla nöbet listesindeki iki öğrenciye yaptırılıyor. Öğrenciler durumdan şikayetçiyken kime itiraz edeceğini bulamadıkları için sessiz kaldıklarını söylüyor.

ÖĞRENCİLER YAKALANINCA VELİLERİ ÇALIŞTIRMIŞLARDI
Daha önce Birgün gazetesinden Burcu Cansu'nun 12 Kasım 2014'te yaptığı haberle ortaya çıkan bu durum üzerine okul, öğrencilere iş yaptırmayı bıraktı. Bunun bir gün sonrasında ise bu kez aynı mutfakta Okul Aile Birliği'nden veliler iş yaptırılırken görüntülendi. Bu haberlerin ardından bir süre öğrenciler mutfakta görünmedi fakat bir ay sonra öğrencilere tekrar iş yaptırılmaya başlandı.

MUTFAK PENCERESİ SİYAH ŞERİTLE KAPATILDI
Okuldan edindiğimiz bilgiye göre 8 Aralık Pazartesi günü mutfakta bulaşık yıkamada tekrar öğrenciler çalıştırıldı. Bulaşık yıkayan bir öğrencinin fotoğraflanmasının ardından mutfaktaki 'görevli' tarafından mutfağın karşı koridordan görünen pencereleri siyah bir şeritle kapatılarak öğrencilerin çalıştırılmasına devam edildi. Bunun üzerine okul müdürüyle görüşme çabamız ise ‘yerinde yok’ denilerek sonuçsuz kaldı.

Öğrenciler iş yaparken ve sonrasında siyah şeritle kapanan mutfak ise böyle görüntülendi.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Doğum günü şeysi - 3 Temmuz

Yıllar önce, 1990 yılında, bir 1 Temmuz gününde, yolların açıldığı, karın eridiği, havanın ılıştığı ve insanların dinçleştiği bir yaz günü karısına selam vermeksizin içeri girdi Mehmet. Yemeğini yedi. Çocukları azarladı. Karısı da payını aldı bundan. Yemekleri eleştirdi. Ama ne eleştiri. Küçük çaplı sevimli bir terör estirdi. İstemeden, el alışkanlığıyla karısına da bir tane çakıverdi. Hiç sevmezdi kuyruk yağı olmayan bulgur pilavını. Kaç defa söyledi, olmayınca istemsiz şekilde vuruverdi omuzuna kadının. *** Çocuklar bunu görünce bir anda tüm şımarıklıklarını kestiler. Artık onlar için zaman daha ağır akmaya, kuşlar ötmemeye, kuzular melememeye, kar altındaki topraktan başını çıkaran yılanlar toprağın altına geri dönmeye, yerdeki halıların desenleri dans etmeye, gözleri cansızlanmaya, babaları büyümeye, bir önceki gün marketten çaldıkları bisküvileri süte kırarak gizli gizli yeme fikirleri iyiden iyiye kaybolmaya ve bu fikrin yerini annelerinin yaptıkları kuyruk yağsız bulgur p...

Gecenin gözü

Gecenin gözü gördü, Çıkıp konuşsa, anlatsa her şeyi Senin hakkını sana, Benim hakkımı bana... Duvarlar bile daralıyordu, Sen ağlayınca. Bak şimdi nasıl da görünüyor Gökyüzü ferah ferah. Yıldızların altında gibi açık göğümüz. Koyun koyuna... Sıcacık...

Yetişkin eğitiminden yaşam boyu öğrenmeye geçiş - Bir eğitim makalesi

Eğitim, öğrenmenin sistematikleştirilmiş halidir. Öğrenmeye göre çok daha dar bir kavram olan eğitim kavramı daha gelişkin mekanizmaların kurulabilmesi için daha gelişkin bireylere ihtiyaç duyulmasından kaynaklı ortaya çıkmış bir kavramdır. İlk olarak Fransız sanayi devrimiyle somut düzlemde ele alınmaya başlanan bu gerçeklik kendisini fabrikalarda makineyi kullanmayı bilen eleman ihtiyacında göstermiştir. Makine kullanımının ve iş yönteminin öğretilmesinde karşılaşılan zorluklar, tarihin ilk burjuva devriminde öğretimi halk için sistematikleştiren yaklaşımı, yani eğitimi doğurmuştur. Sanayi devriminin öncelerinde bilgi aktarımlarını gerçekleştirecek kadroları yetiştirmek adına kurulan çeşitli kurumlar(kiliseler, camiler, manastır ve medreseler vb.) faydacı özellik gütmemesinden dolayı modern eğitim kavramına tam olarak denk düşmemektedir. Bu surette eğitim; faydalar çerçevesinde sistematikleştirilmiş öğrenmelerdir diyebiliriz. Bu noktada eğitim kavramıyla yetişkin kelimeleri yan yan...