Yapımına 2001’de başlanan “Sincan Metrosu”, dün görkemli bir törenle açıldı. Tören konuşmaları büyük bir zafer havası taşısa da metronun hikayesi skandallarla dolu.
Bayram Uluad - soL Ankara
Ankara Büyükşehir Belediyesi tarafından yapımına 2001 yılında başlanan ancak tamamlanamadığı için Keçiören, Çayyolu metrolarıyla birlikte 2011 yılında Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından devralınan Batıkent-Sincan Metrosu projesi için dün bir açılış töreni yapıldı.
Sincan’dan geçmeyen metro
Sırasıyla Batıkent, Batımerkez, Mesa, Botanik, İstanbul Yolu, Eryaman 1-2, Eryaman 3, Devlet Mahallesi, Fatih, GOP, Törekent 1 ve OSB istasyonlarından geçen metro hattı Sincan merkezinden geçmemesine rağmen adı Sincan Metrosu olarak duyurulan proje için, seçim öncesinde ve henüz tamamlanmadan bir açılış gerçekleştirildi.
Açılmayan kapı feryadı
Seçimler için aceleyle açılan metro hattında açıkta kalan kablo hatları dikkat çekti. Mevcut metro hattıyla ortak çalışmayı sağlayacak sinyalizasyon da yapılmadığı için Törekent’ten Batıkent istasyonuna girilmeden kapalı vagon içinde yaklaşık 10 dakikalık bekleme süresi yolcuları korkuttu.
Sinyalizasyon sorunu nedeniyle bu tür beklemelerin bundan sonra da yaşanması beklenirken, Metroya binen yurttaşlar, kapıların geç açılması, metro binişlerinde ve inişlerinde güvenlik paravanlarının koyulmaması, Batıkent metro istasyonunda yönlerin duvarlara yapıştırılan kağıtlarla bildirilecek kadar aceleye getirilmiş olması gibi sıkıntıları dile getirdi.
Bir Gökçek klasiği
Melih Gökçek başka projelerde olduğu gibi “Sincan Metrosu”nda da devlet kurumlarıyla ihtilaf yaşadı. Bu projede Ankara Büyükşehir Belediyesi TRT ile, metro hattının TRT verici arazilerinin yaklaşık 2 km’lik kısmını ihlal ettiği gerekçesiyle mahkemelik olmuş ancak buna rağmen çalışma sürdürülmüştü.
Bayram Uluad - soL Ankara
Ankara Büyükşehir Belediyesi tarafından yapımına 2001 yılında başlanan ancak tamamlanamadığı için Keçiören, Çayyolu metrolarıyla birlikte 2011 yılında Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından devralınan Batıkent-Sincan Metrosu projesi için dün bir açılış töreni yapıldı.
Sincan’dan geçmeyen metro
Sırasıyla Batıkent, Batımerkez, Mesa, Botanik, İstanbul Yolu, Eryaman 1-2, Eryaman 3, Devlet Mahallesi, Fatih, GOP, Törekent 1 ve OSB istasyonlarından geçen metro hattı Sincan merkezinden geçmemesine rağmen adı Sincan Metrosu olarak duyurulan proje için, seçim öncesinde ve henüz tamamlanmadan bir açılış gerçekleştirildi.
Açılmayan kapı feryadı
Seçimler için aceleyle açılan metro hattında açıkta kalan kablo hatları dikkat çekti. Mevcut metro hattıyla ortak çalışmayı sağlayacak sinyalizasyon da yapılmadığı için Törekent’ten Batıkent istasyonuna girilmeden kapalı vagon içinde yaklaşık 10 dakikalık bekleme süresi yolcuları korkuttu.
Sinyalizasyon sorunu nedeniyle bu tür beklemelerin bundan sonra da yaşanması beklenirken, Metroya binen yurttaşlar, kapıların geç açılması, metro binişlerinde ve inişlerinde güvenlik paravanlarının koyulmaması, Batıkent metro istasyonunda yönlerin duvarlara yapıştırılan kağıtlarla bildirilecek kadar aceleye getirilmiş olması gibi sıkıntıları dile getirdi.
Bir Gökçek klasiği
Melih Gökçek başka projelerde olduğu gibi “Sincan Metrosu”nda da devlet kurumlarıyla ihtilaf yaşadı. Bu projede Ankara Büyükşehir Belediyesi TRT ile, metro hattının TRT verici arazilerinin yaklaşık 2 km’lik kısmını ihlal ettiği gerekçesiyle mahkemelik olmuş ancak buna rağmen çalışma sürdürülmüştü.

Yorumlar
Yorum Gönder