Ana içeriğe atla

Yıllar sonra törenle açtılar

Yapımına 2001’de başlanan “Sincan Metrosu”, dün görkemli bir törenle açıldı. Tören konuşmaları büyük bir zafer havası taşısa da metronun hikayesi skandallarla dolu.
 
Bayram Uluad - soL Ankara

Ankara Büyükşehir Belediyesi tarafından yapımına 2001 yılında başlanan ancak tamamlanamadığı için Keçiören, Çayyolu metrolarıyla birlikte 2011 yılında Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından devralınan Batıkent-Sincan Metrosu projesi için dün bir açılış töreni yapıldı.


 
Sincan’dan geçmeyen metro
Sırasıyla Batıkent, Batımerkez, Mesa, Botanik, İstanbul Yolu, Eryaman 1-2, Eryaman 3, Devlet Mahallesi, Fatih, GOP, Törekent 1 ve OSB istasyonlarından geçen metro hattı Sincan merkezinden geçmemesine rağmen adı Sincan Metrosu olarak duyurulan proje için, seçim öncesinde ve henüz tamamlanmadan bir açılış gerçekleştirildi.

Açılmayan kapı feryadı
Seçimler için aceleyle açılan metro hattında açıkta kalan kablo hatları dikkat çekti. Mevcut metro hattıyla ortak çalışmayı sağlayacak sinyalizasyon da yapılmadığı için Törekent’ten Batıkent istasyonuna girilmeden kapalı vagon içinde yaklaşık 10 dakikalık bekleme süresi yolcuları korkuttu.
Sinyalizasyon sorunu nedeniyle bu tür beklemelerin bundan sonra da yaşanması beklenirken, Metroya binen yurttaşlar, kapıların geç açılması, metro binişlerinde ve inişlerinde güvenlik paravanlarının koyulmaması, Batıkent metro istasyonunda yönlerin duvarlara yapıştırılan kağıtlarla bildirilecek kadar aceleye getirilmiş olması gibi sıkıntıları dile getirdi.

Bir Gökçek klasiği

Melih Gökçek başka projelerde olduğu gibi “Sincan Metrosu”nda da devlet kurumlarıyla ihtilaf yaşadı. Bu projede Ankara Büyükşehir Belediyesi TRT ile, metro hattının TRT verici arazilerinin yaklaşık 2 km’lik kısmını ihlal ettiği gerekçesiyle mahkemelik olmuş ancak buna rağmen çalışma sürdürülmüştü.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Doğum günü şeysi - 3 Temmuz

Yıllar önce, 1990 yılında, bir 1 Temmuz gününde, yolların açıldığı, karın eridiği, havanın ılıştığı ve insanların dinçleştiği bir yaz günü karısına selam vermeksizin içeri girdi Mehmet. Yemeğini yedi. Çocukları azarladı. Karısı da payını aldı bundan. Yemekleri eleştirdi. Ama ne eleştiri. Küçük çaplı sevimli bir terör estirdi. İstemeden, el alışkanlığıyla karısına da bir tane çakıverdi. Hiç sevmezdi kuyruk yağı olmayan bulgur pilavını. Kaç defa söyledi, olmayınca istemsiz şekilde vuruverdi omuzuna kadının. *** Çocuklar bunu görünce bir anda tüm şımarıklıklarını kestiler. Artık onlar için zaman daha ağır akmaya, kuşlar ötmemeye, kuzular melememeye, kar altındaki topraktan başını çıkaran yılanlar toprağın altına geri dönmeye, yerdeki halıların desenleri dans etmeye, gözleri cansızlanmaya, babaları büyümeye, bir önceki gün marketten çaldıkları bisküvileri süte kırarak gizli gizli yeme fikirleri iyiden iyiye kaybolmaya ve bu fikrin yerini annelerinin yaptıkları kuyruk yağsız bulgur p...

Gecenin gözü

Gecenin gözü gördü, Çıkıp konuşsa, anlatsa her şeyi Senin hakkını sana, Benim hakkımı bana... Duvarlar bile daralıyordu, Sen ağlayınca. Bak şimdi nasıl da görünüyor Gökyüzü ferah ferah. Yıldızların altında gibi açık göğümüz. Koyun koyuna... Sıcacık...

Yetişkin eğitiminden yaşam boyu öğrenmeye geçiş - Bir eğitim makalesi

Eğitim, öğrenmenin sistematikleştirilmiş halidir. Öğrenmeye göre çok daha dar bir kavram olan eğitim kavramı daha gelişkin mekanizmaların kurulabilmesi için daha gelişkin bireylere ihtiyaç duyulmasından kaynaklı ortaya çıkmış bir kavramdır. İlk olarak Fransız sanayi devrimiyle somut düzlemde ele alınmaya başlanan bu gerçeklik kendisini fabrikalarda makineyi kullanmayı bilen eleman ihtiyacında göstermiştir. Makine kullanımının ve iş yönteminin öğretilmesinde karşılaşılan zorluklar, tarihin ilk burjuva devriminde öğretimi halk için sistematikleştiren yaklaşımı, yani eğitimi doğurmuştur. Sanayi devriminin öncelerinde bilgi aktarımlarını gerçekleştirecek kadroları yetiştirmek adına kurulan çeşitli kurumlar(kiliseler, camiler, manastır ve medreseler vb.) faydacı özellik gütmemesinden dolayı modern eğitim kavramına tam olarak denk düşmemektedir. Bu surette eğitim; faydalar çerçevesinde sistematikleştirilmiş öğrenmelerdir diyebiliriz. Bu noktada eğitim kavramıyla yetişkin kelimeleri yan yan...